donderdag 13 april 2017

Geocachen in de duinen van het Zwin

Zoals ik in mijn weekoverzicht reeds schreef zijn wij zondag gaan wandelen naar de duinen van het Zwin (Knokke-Heist).  Eigenlijk was het niet gewoon wandelen maar zijn we gaan geocachen. Tot voor vorige week had ik hier nog nooit van gehoord. 
Wat is geocachen precies? Bij geocachen moet je aan de hand van co√∂rdinaten ( te downloaden op je gps of via een app op je smartphone) caches gaan zoeken. Een cache is een klein doosje met een papiertje in waarop je dan je naam kan schrijven. Daarna laat je een logbericht achter op geocaching.com (ook als je de cache niet gevonden hebt).

Een tijdje geleden hadden we ergens gelezen dat er zo'n geocachingtoer was dichtbij het Zwin en aangezien het zondag zo'n mooi weer ging worden, besloten we om te gaan geocachen.

We kwamen toe rond de middag en aten eerst een lunchpakket op aan de auto. Daarna begonnen we aan het parcours. Voor het geocachen zelf moet je niet betalen. We betaalden enkel 5 euro voor de parking. De toer is zo'n 4 km lang en je moet 8 caches zoeken. Het parcours is ook goed te doen met een buggy. Onderweg kwamen we heel veel fietsers, wandelaars en mede-geocachers tegen. De caches liggen dan ook verstopt in een prachtig stukje natuurgebied. Heel eerlijk, het zoeken naar de caches liet ik over aan mijn man en zoon. Ik genoot ondertussen van een mooie wandeling. We zijn toch zo'n 3 uur bezig geweest met de zoektocht. De laatste 2 caches hebben we niet gevonden. We vonden het allemaal wel leuk en gaan zeker nog meer aan geocaching doen. Het is gezond (wandelen in de natuur), je leert er nieuwe plaatsen door kennen en het is goedkoop.









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen