maandag 17 april 2017

Week 15 van 2017

De 2de week van de paasvakantie startte goed. De kinderen sliepen lang uit ,tot 10u! Ik ontbeet lekker in de zetel en las op het gemak enkele blogs. Zalig! Misschien moet ik er hier wel bij vertellen dat mijn dochter van gans de vakantie 2 keer doorgeslapen heeft. Maar als ze het dan eens doet dan doet ze het zeer goed.

Maandagnamiddag beslisten we last-minute om nog eens naar Blankenberge te rijden. We pikten mijn broer op waarvan ik ook meter ben. We wandelden wat langs de dijk en dronken iets in een beachbar waar de kinderen naar hartelust konden spelen. We hadden ook een zak met strandspullen mee. Wij zijn geen zonnekloppers en gewoon op een handdoek een ganse namiddag in de zon liggen is niks voor ons. Maar zo'n beachbar vinden we prima. Het weer viel trouwens beter mee dan verwacht. Daarna wandelden we nog eens naar de restaurants van mijn Pop-up Restaurant. Er stonden die dag 2 foodstrucks buiten en aangezien het ons niet lukte om een tafeltje te reserveren (bij Tjop's waren we nummer 3600 op de wachtlijst) konden we zo toch even van hun eten proeven. En het was lekker hoor.


Dinsdag was ik van plan om de kamer van mijn zoon verder op te ruimen. Mijn man had echter zin om te gaan fietsen met mijn zoon. Aangezien ik dan alleen thuis was met mijn dochter en het met haar moeilijk is om op te ruimen, werkte ik wat in de tuin. Ondertussen speelde mijn dochter buiten met krijt en een bellenblazer.

Woensdag ging ik naar de bioscoop met de kindjes. We zijn naar de film van de Smurfen geweest. Voor mijn dochter was het de eerste keer dat ze naar de bioscoop ging maar het is heel goed meegevallen. Blijkbaar is naar de bioscoop gaan erg vermoeiend want ze is tijdens het terug naar huis rijden in slaap gevallen in de auto en heeft zo'n 2,5u geslapen. De film zelf vonden we ook erg leuk!

Donderdag bleven we gewoon een dagje thuis en deden niet veel speciaals. Ik had onlangs van de Aldi een paashaas meegebracht en de kinderen hebben hem geschilderd. Zo'n dingen doen ze graag. En ondertussen ruimde ik hun speelgoedbakken op. Al het speelgoed lag door elkaar en ligt nu terug mooi gesorteerd in bakken.


Vrijdag zijn we nog eens naar de dierentuin (Planckendael) geweest. Oma is ook meegeweest. Normaal gezien gaan we daar altijd met de auto naartoe maar omdat mijn kinderen graag met de trein weggaan, zijn we deze keer met de trein geweest. We stapten af in het station van Muizen en werden verwelkomd door een dode muis op het voetpad :)
Er was veel volk in het dierenpark maar toch was het er gezellig kuieren. Het was opnieuw een mooie dag. Ook oma heeft ervan genoten om een dag mee op stap te zijn.

Zaterdag zijn we een cadeau gaan kiezen voor een vriendje van mijn zoon. Mijn zoon is namelijk uitgenodigd voor zijn verjaardagsfeestje. We hebben iets van Lego gekocht (heel populair bij mijn zoon en zijn vrienden).

En zondag was het natuurlijk Pasen. Zaterdagavond begon mijn zoon te twijfelen of de paashaas wel ging komen bij ons. Maar ja hoor... Er lagen paaseitjes verspreid in de woonkamer en de keuken. We aten lekkere paaskoeken als ontbijt. In de late namiddag gingen we naar mijn ma en haar gezin. Mijn zus en haar kinderen waren er ook. De kinderen zochten in de tuin naar zakken met paaseieren en wat waren ze goed verstopt. Daarna bleven we 's avonds eten. De kinderen hebben samen heel veel buiten geravot.


En zo zat de 2de week van de vakantie er ook op. De kinderen en ik zelf hebben er enorm van genoten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten