zondag 23 april 2017

Week 16 van 2017

Deze week startte goed door een extra dagje verlof. In de ochtend kwam de peter van mijn dochter langs. De paashaas was er blijkbaar ook langs geweest.

In de namiddag bakte ik samen met mijn dochter een brownietaart. 's Avonds hielp mijn zoon dan met de soep.



Dinsdag gingen de kinderen terug naar school en moest ik terug gaan werken. Wat deed het pijn na bijna 2 weken thuis te zijn. Ik begin meer en meer last te krijgen van de omschakeling van vakantie en werk. Vroeger kon ik echt opgeladen zijn na een vakantie en terug zin hebben om te gaan werken. Deze vakantie heb ik echt kunnen ontspannen maar de laatste 2 dagen begon ik stress te krijgen omdat de vakantie ten einde liep. Maar we zoeken naar positieve dingen zoals de paashaas die langskwam op het werk.


Over de middag ging ik een pakketje van Insiders ophalen. Ik had me ingeschreven voor een nieuwe campagne van Spa en was geselecteerd. Ik mag nu al deze flesjes proeven en kortingsbonnen aan familie, vrienden en collega's uitdelen. Er zat ook een flesje water bij met kokosnootsmaak. Ik hou van kokos en ben dan ook echt benieuwd naar deze smaak.



Woensdag bracht ik te voet mijn kinderen naar school. Allee, ik ging te voet. Zij zaten in de fietskar. Mijn fiets was bij de fietsenmaker voor een onderhoud. En na 2 weken mocht ik er woensdagavond achter (blijkbaar heb ik nogal een speciale fietsband die niet zo gemakkelijk te verkrijgen is).
Ik maakte 's ochtends deze macaronischotel met kippenchipolata klaar. Toen we thuiskwamen van school hoefde het alleen nog maar een kwartiertje in de oven.


In de namiddag zijn we nog iets gaan drinken ( en de kindjes aten een pannenkoek) in de brasserie waar we mijn zoon zijn lentefeest zullen houden. We wilden nog een aantal praktische zaken bespreken.

Donderdag en vrijdag heb ik geen foto's genomen. Ik werkte beide dagen tot 18u. Rond 18u30 ben ik dan thuis. Ik eet en hou me dan nog wat bezig met de kinderen. Wanneer ze in bed liggen doe ik nog even iets in het huishouden en plof me dan in de zetel neer.

Zaterdagochtend moesten mijn man en ik werken. Mijn man zijn moeder kwam oppassen. Voor de kinderen is dat dan altijd feest wanneer 'oma' komt. Ze worden ook steeds verwend door haar met een lekker ontbijt vers van de bakker.
In de namiddag ging mijn zoon naar de jeugdbeweging. Hij had niet zoveel zin om te gaan maar heeft het dan toch altijd erg naar zijn zin. Ze verkochten er (lekkere) wafeltjes omdat een deel van hen deze zomer naar Letland op kamp gaat.


's Avonds speelde ik voor de 1ste keer Zeeslag met mijn zoon. Altijd leuk om een gezelschapsspel te spelen.

Vandaag zijn we gaan wandelen naar het Bulskampveld in Beernem. Mijn man is nog steeds into geocaching en had een tocht gevonden voor kinderen daar. We moesten caches zoeken van kabouter Plop. De zoektocht was niet zo moeilijk dus ideaal om met kinderen te doen.




Zo dit was week 16 van 2017 in een notendop. Nu nog wat tv kijken (Peking Express) om de week af te sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten