donderdag 10 augustus 2017

Bananenconfituur

Lang geleden dat ik hier nog eens een berichtje heb gepost. De blogpauze heb ik gebruikt om eens goed na te denken over welke richting ik verder uit wil met deze blog... Ik heb besloten om deze blog voortaan vooral over ETEN te laten gaan (sowieso heeft eten altijd al een grote rol gespeeld in mijn berichtjes hier). Ik wil hier recepten delen (bestaande recepten die ik uitprobeer maar ook eigen recepten), mijn verzameling kookboeken en kooktijdschriften aan bod laten komen, het hebben over (gratis) voedingsproducten,... En dit alles overgoten met een persoonlijk verhaal. Wie weet vinden jullie hier af en toe inspiratie. Voor mezelf is het alvast een naslagwerk over mijn keukenavontuurtjes.

De eerste week vakantie zit er ondertussen op voor mij. In juni en juli hebben we hier enorm kunnen genieten van mooi zomerweer. In augustus slaat het weer tot nu toe een beetje tegen. Het ene moment schijnt het zonnetje, het andere moment komen er donkere regenwolken opzetten. Op zo'n dagen hou ik me graag bezig in de keuken. De voorbije dagen is er dan ook al veel gekokkereld geweest.
Eén van de eerste dingen die ik maakte tijdens mijn verlof was bananenconfituur. In de zomer heb ik gewoon heel veel zin in iets zoets op de boterham. En aan zelfgemaakte confituur kan geen enkele confituur uit de winkel tippen.
Ik gebruikte het recept dat ik ooit terugvond in een magazine van Delhaize. In dit recept worden ook chocoladestukjes toegevoegd. Dit keer heb ik de confituur echter gemaakt zonder chocolade omdat ik de chocoladestukjes anders te hard vind.
Jullie kunnen via volgende link het recept terugvinden:
Hier is de confituur alvast bij jong en (iets) oud(er) een succes: als ontbijt of tussendoortje, op de boterham of een cracotte.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen